torsdag 28 maj 2020

Ođđa mielbargi AIDA II prošeavttas Sámi Allaskuvla bokte

Bures!
Mun lean Guhmusa Laila Susanna  ja lean Johkamohkis eret. Lean ođđa mielbargi AIDA II-prošeavttas miessemánu vuosttaš beaivvi rájis. Dat lea miellagiddevaš go lean ožžon vejolašvuođa searvat prošektii dieđalaš veahkkin. Mannan čavčča gergen iežan duoji masterbargguin, ja dát bargu addá munnje vejolašvuođa joatkit ovdánit mu duodjedoaimmain.
Juste dál lean Ájtte museas oahpasmuvvamin mat gávdnojit AIDA I arkiivvas.  Juste dál letne Ájtte musea AIDA II  proseaktamielbargiin Guhmusa Elinain sirdimin duojáriid dávviriid ođđa arkiivalatnjii. Dáno oahpásmuvan dál jo mii gávdno arkiivas.  Juohke duojára arkiiva sáhttá čájehit movt sin bargovuohki lea ovdánan. Duojára arkiiva, nugo mun jurddašan, muittuha ja govahallá giissá. Giisái seastá árvvolaš duodjemáhtu mat sáhttet leat ávkiin buolvvas bulvii. 

***

Jag heter Laila Susanna Kuhmunen och jag är från Jokkmokk. Sedan 1 maj är jag en ny Áida II projektmedarbetare. Det är spännande att jag fått möjligheten att delta i projektet som vetenskaplig assistent. Hösten 2019 tog jag min masterexamen i Duodji vid Sámi allaskuvla, detta projektet ger mig möjlighet att utveckla mitt skapande.

Just nu är jag på Ájtte museum och blir bekant med AIDA I arkiven. Tillsammans med kollegan Elina Kuhmunen har vi påbörjat förflyttningen av arkivmaterialen till den nya lokalen. Varje duojárs arkiv kan visa hur deras duodjiprocess har utvecklats. Duojárens arkiv kan enligt mina tankar, ses som en metarforisk Giisá. I giisán sparar man värdefull  duodjikunskap som senare kan användas till kommande generationer.  

Oaidnaleapmái!

Govva: Carl Johan Utsi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar